24-31 жовтня 2018
Всесвітній тиждень медійно-інформаційної
грамотності
Всесвітній тиждень медійно-інформаційної грамотності цього року
проходитиме 24-31 жовтня 2018 р. під гаслом «Медійно
та інформаційно грамотні міста» (Media and Information Literate
Cities: Voices, Powers, and Change Makers) (https://en.unesco.org/globalmilweek2018).
За задумом ЮНЕСКО, це – чудова нагода привернути увагу, проаналізувати і
відсвяткувати досягнення на шляху до медійно та інформаційно грамотного
суспільства.
Медіаграмотність — сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям
аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і формах для різних типів медіа, а також розуміти і аналізувати складні процеси функціонування медіа у
суспільстві, їх та вплив.
В основі медіаграмотності — модель, яка заохочує людей замислюватися над тим, що
вони дивляться, бачать, читають. Медіаграмотність дозволяє споживачам критично
аналізувати медіаповідомлення з тим, аби помічати там пропаганду, цензуру або однобокість в новинах і програмах суспільного
інтересу (і причини таких дій також), а також розуміти як такі фактори як особа
власника медіа, модель фінансування впливають на інформацію і кут її подачі.
Медійно-інформаційна грамотність, за концепцією ЮНЕСКО, об’єднує три
взаємопов’язані комплекси компетенцій – інформаційну грамотність,
медіаграмотність і технологічну/цифрову грамотність. Інформаційна грамотність –
вміння знаходити, аналізувати, використовувати інформацію. Медіаграмотність –
вміння отримувати доступ до медіа, аналізувати контент, оцінювати
медіаповідомлення, а також створювати контент для самовираження та спілкування.
Технологічна або цифрова грамотність передбачає вміння користуватись сучасними
інформаційними технологіями та програмним забезпеченням з урахуванням усіх
можливостей, що надає інформаційний прогрес.
Немає коментарів:
Дописати коментар